ارجان گشت (پالیز گشت)

تنگ زیبای قاسمی

اینجا تنگه‌ی قاسمی

قاسمی تنها راه دسترسی از طریق قایق سواری بر روی دریاچه سد کارون 3 می باشد. تنگه قاسمی در مسیر آبشار شیوند قرار دارد و بازدید از آن تنها 10 دقیقه زمان لازم دارد. آبشار قاسمی در انتهای تنگه ای به همین نام در فاصله بین اسکله رکعت و اسکله شیوند قرار دارد.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1

فصل مناسب سفر

چهار فضل

مسیرهای دسترسی

مسیر آبی بر روی سد کارون 3

وضعیت آنتن دهی

متوسط

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

تنگه قاسمی در دل کوهای منگشت قرار دارد. عرض این تنگه به قدری کم است که دو قایق به سختی می توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند. شما هنگام ورود به تنگه با دیوارهای بلندی روبرو می شوید که ارتفاع آن ها تا 100 متر هم می رسد. و حتی مانع از ورود مستقیم نور آفتاب به تنگه می شوند که خود باعث ایجاد فضایی رویایی و کمی خوف انگیز می شود. در انتهای تنگه هم با آبشاری روبرو می شویم که از دل کوهای منگشت سرازیر شده و به تنگه می ریزد. البته امکان خشک بودن آب ابشار در فصل تابستان و پاییز وجود دارد.

تنگه قاسمی کجاست؟

تنگه قاسمی در 30 کیلومتری ایذه از شهرستان های استان خوزستان می باشد. این تنگه در فاصله بین مسیر شیوند قرار دارد.

در چه فصلی به تنگه قاسمی برویم؟

بهترین زمان برای بازدید از این تنگه فصل بهار و همزمان با آب شدن برف کوه های منگشت می باشد. با توجه به گرمسیری بودن این منطقه احتمالا در فصل تابستان و پاییز با توجه به میزان بارندگی این آبشار خشک و یا کم آب خواهد بود. اما امکان بازدید از تنگه قاسمی وجود خواهد داشت و زیبایی های خود را همچنان حفظ می کند.

آیا بازدید از تنگه قاسمی نیاز به امکانات خاصی دارد؟

بازدید از تنگه قاسمی کمتر از 10 دقیقه زمان می برد پس برای رفتن به آنجا نیاز به امکانات خاصی ندارید. تنها کافی است خود را به اسکله رکعت برسانید و از قایق سواران بخواهید تا شما را به تنگ قاسمی ببرند. شما پس از اینکه سوار قایق شدید 15 دقیقه بعد وارد تنگه قاسمی خواهید شد و می توانید از منظره زیبا و رویایی آن دیدن کنید.

خواندن  اینجا تنگ اژدها نورآباد ممسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *