ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشار شینیز

آبشار و غار آبی شهنیز

روستای شهنیز در جاده مارگون به روستای چشمه گلی قرار دارد. این آبشار در تمام فصل سال آب دارد و در کنار آن غاری با طول بیش از 10 متر وجود دارد، حجمی زیادی از آب از دهانه کوچکی در پشت غار وارد شده و در داخل غار می‌ریزد. سپس با طی مسیری در حدود 10 الی 15 متر از غار خارج می‌شود. همچنین پشت غار هم انبوهی از درختان چنار وجود دارد که آب این غار از میان آن‌ها عبور میکند و منظره بسیار زیبایی را برای استراحت و بازدید ایجاد کرده است. همچنین در ادامه مسیر خروج اب از غار در مسیر آب خوضچه‌هایی تشکیل شده است که مناسب آب‌تنی می‌باشند.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

بهار و تابستان

مسیرهای دسترسی

جاده آسفالت شهر مارگون به روستای چشمه گلی

وضعیت آنتن دهی

کامل

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

مسیر دسترسی به آبشار و غارآبی شهنیز

غار آبی شهنیز در جاده شهر مارگون به روستای چشمه گلی قرار دارد( شهر مارگون را با آبشار مارگون اشتباه نگیرید ). برای رفتن به شهر مارگون ابتدا وارد جاده یاسوج به اصفهان شوید. پس از حدودا 50 کیلومتر و قبل از شهر پاتاوه وارد فرعی سمت چپ جاده شوید و به سمت کارخانه سیمان مارگون حرکت کنید. و پس از آن به سمت روستای چشمه گلی حرکت کنید.

فصل مناسب بازدید از چشمه گلی شهنیز

بهار و تابستان

پس از آب شدن برف‌ در فصل بهار مناسب ترین فصل برای بازید از آبشار شهنیز و غار آبی شینیز می‌باشد. همچنین در فصل تابستان هم با توجه به وجود درختان بلند و آب فراوان همچنان خنکی خود را حفط می‌کند و می‎تواند پذیرای گردشگرانی تا پایان تابستان باشد.

خدمات رفاهی آبشار شهنیز

در این منطقه خدمات رفاهی چندنی از جمله اقامتگاه و سرویس بهداشتی وجود ندارد. در طول روستاهای زیادی است که در صورت نیاز می‌توانید مواد خوراکی مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. و یا در صورت لزوم به شب مانی در باغ‌های روستاییان اقامت داشته باشید

خواندن  اینجا تنگ لیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *