ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشار کیوان-آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یا آبشار کیوان

آبشار کیوان با نام دیگر هفت چشمه، در 15 کیلومتری شهرستان گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشد. زیبایی این آبشار به دلیل پلکانی بودنی آن است که حدود 7 آبشار پشت سرهم در حوضچه‌ای ریخته و آب خروجی حوضچه آبشار بعد را تشکیل می‌دهد. ارتفاع این آبشارها از 1.5 الی 10 متر می‌باشند. و عمق حوضچه‌ها در برخی نقاط به 3 الی 4 متر هم می‌رسد.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

بهار، تابستان مناسب شنا

مسیرهای دسترسی

حاده خاکی ماشین رو

وضعیت آنتن دهی

متوسط

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

مسیر دسترسی به آبشار کیوان

برای رفتن به آبشار کیوان باید خود را به منطقه لیشتر، در 15 کیلیومتری جاده گچسارن بهبهان برسانید. پس از آن از کنار پاسگاه عبدالهی به سمت لیشتر حرکت کنید در مسیر تابلوی هفته چشمه (آبشار کیوان) را خواهید دید. با توجه به جهت تابلو حرکت کنید. در انتهای مسیر قبل از رسیدن به روستا وارد جاده خاکی شوید و جاده خاکی را به سمت بالای کوه ادامه دهید ( اولین دو راهی در مسیر خاکی را به سمت چپ بپیچید ). پس از عبور از سربالایی در یک سراشیبی می‌افتید که پس از عبور از آن باید مسیر خود را کاملا مستقیم ادامه دهید. (پس از سراشیبی حدود 100 متر جلوتر به یک تقاطع می‌رسید که سمت راست به سمت روستا می‌رود و مستقیم به سمت آبشار کیوان) کمی جلوتر هم حدود 1 کیلومتر به دو راهی دیگیری می‌رسید که باید سمت راست حرکت کنید. اندکی بعد از دور آلاچیق‌ها و سکوهای سیمانی آبشار هفت چشمه را خواهید دید.

فصل مناسب بازدید از آبشار کیوان

با توجه به گرمسیری بودن منطقه در تمام فصل می‌توان از آبشار کیوان بازدید کرد. اما فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز فصل مناسبی برای آبتنی در حوضچه‌های آبشار کیوان می‌باشد.

خدمات رفاهی آبشار کیوان

به جز چند آلاچیق و سکوی نیمه کاره هیچ امکاناتی دیگری در این جا وجود ندارد. در زمان نگارش این مطلب حتی سرویس بهداشتی آن هم تکمیل نشده و نیمه کاره رها شده است. پس از قبل از ورود به منطقه مواد غذایی و خوراکی مورد نیاز خود را تهیه و همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *