ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشار لوداب-روستای آباده

اینجا آبشار لوداب شهرستان کهگیلویه

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

بهار و اوایل تابستان

مسیرهای دسترسی

بخش لوداب روستای آباده

وضعیت آنتن دهی

کامل

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

بخش لوداب از توابع شهرستان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشد. در یکی از روستا‌های بخش لوداب روستایی به نام آباده وجود دارد که آبشار لوداب در فاصله تقریبا یک ساعته از این روستا قرار دارد. فاصله روستای آباده تا آبشار مسیر خاکی و مال رو است که امکان تردد ماشین وجود ندارد. آبشار لوداب، آبشار نسبتا بزرگی با عرض بیش از 15 متر می‌باشد که آب از سراسر آن از ارتفاع حدود 5 الی 6 متر به پایین می‌ریزد.

مسیر دسترسی به آبشار لوداب

آبشار لوداب در جاده جدید اصفهان به دهدشت در فاصله 120 کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار شما باید وارد جاده کارخانه سیمان مارگون شوید و به سمت دهدشت بروید (با دیدن تابلو کارخانه سیمان به سمت کارخانه نروید بلکه مستقیم مسیر خود را به سمت دهدشت ادامه دهید) تا پس از عبور از چندین تونل به بخش لوداب برسید. با رفتن به روگذر جاده به سمت روستای آباده حرکت کنید. در انتهای روستای ماشین خود را پارک کنید و از وارد مسیر پاکوب در سمت چپ خود شوید و در امتداد لوله آبی که از آبشار لوداب سرچشمه گرفته است حرکت کنید. کمی جلوتر به رودخانه می‌رسید همچنان مسیر خود را ادامه دهید تا به آبشار برسید.

فصل مناسب برای بازدید از آبشار لوداب

فصل مناسب برای بازدید از این آبشار اوایل بهار تا اوایل تابستان می‌باشد. چرا که با گرم شدن هوا از آب این آبشار کاسته می‌شود و همچنین در زمستان هم با توجه به سرمای زیاد و بارش برف فراوان بازدید از این آبشار سخت و گاها خطرناک می‌باشد. اگر مایل به دیدن این آبشار در زمان پر آبی هستید، حتما توصیه می‌شود که روزهای پایانی زمستان و اویل بهار به این منطقه سفر داشته باشید.

خواندن  آبشار و غار آبی شهنیز

خدمات رفاهی آبشار لوداب

با توجه به روستایی بودن منطقه امکانات خاصی در اطراف آبشار از جمله محل اقامت، سرویس بهداشتی و حتی جایی برای نشستن وجود ندارد. برای خرید خوراکی‌های معمول می‌توانید از مغازه‌های روستا خرید انجام دهید. همچنین برای کمک به معیشت روستاییان خرید از فراورده‌های لبنی این روستاییان از جمله شیر، ماست،دوغ و کره پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *