ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشار بهرام بیگی- اوایل بهار

اینجا آبشار بهرام بیگی

آبشار بهرام بیگی در 50 کیلومتری شهرستان سیسخت، و در جاده‌ی پاتاوه به مارگون قرار دارد. ارتفاع این آبشار در حدود 35 متر می‌باشد. در مسیر پس از گذر از روستای بهرام بیگی از فاصله دور آبشار نمایان خواهد شد. پس از توقف ماشین با گذر از یک مسیر پله‌ای 15 دقیقه‌ای به آبشار خواهید رسید. در مسیر بالا رفتن از پله‌ها سمت چپ می‌توانید از آبشارهای کوچکی که از آبشار سرچشمه گرفته‌اند دیدن کنید.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

بهار و تابستان

مسیرهای دسترسی

جاده آسفالت پاتاوه به مارگون

وضعیت آنتن دهی

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

مسیر دسترسی به آبشار بهرام بیگی

آبشار بهرام بیگی در فاصله 70 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد و 50 کیلومتری سیسخت می‌باشد. برای رسیدن به این آبشار باید در جاده یاسوج اصفهان به سمت شهر پاتاوه حرکت کنید. پس از عبور از شهر پاتاوه و دقیقا قبل از ورود به اولین تونل از سمت راست و عبور از زیرگذر وارد جاده پاتاوه به مارگون شوید( شهر مارگون را با آبشار مارگون اشتباه نگیرید ;). پس از حدود 20 دقیقه الی 30 دقیقه رانندگی در این مسیر و عبور از چندین روستای زیبا به روستای بهرام بیگی خواهید رسید. و از میان درختان سرسبز چنار کم کم آبشار نمایان خواهد شد و پس از این تنها یک کیلومتر دیگر با این آبشار فاصله خواهید داشت.

فصل مناسب بازدید از این آبشار

فصل بهار

اوایل بهار بهترین زمان ممکن برای بازدید از این آبشار است. چرا که با گرم شدن هوا و آب شدن برف‌ها آبشار جانی دوباره گرفته و حجم زیادی آب از این آبشار فرود خواهد آمد.

فصل تابستان

در فصل تابستان رفته رفته از آب آبشار کاسته خواهد شد، اما منطقه همچنان سبزی و خنکی خود را خواهد داشت. و فصل مناسبی برای سفرها خانوادگی به این منطقه است.

فصل زمستان

در فصل زمستان این منطقه به شدت سرد و همراه با بارش برف است. از قصد اجرای یک برنامه زمستانه و بازدید از آبشار را دارید با در نظر گرفتن سرمای زیاد و احتمال یخ زدگی جاده همراه با تجهیزات مناسب می‌توانید به این منطقه سفر کنید.

خواندن  آبشار و غار آبی شهنیز

خدمات رفاهی آبشار بهرام بیگی

در این منطقه خدمات رفاهی چندانی از جمله محل اقامت و سرویس بهداشتی وجود ندارد. اما در روستاهای اطراف امکان خرید‎های معمول را خواهید داشت. در پایین آبشار سکوهای سیمانی برا نشستن و صرف غذا و استراحت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *