ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشار نگین

اینجا آبشار نگین

آبشار نگین واقع در روستای نگین از توابع مسجدسلیمان استان خوزستان می‌باشد. برای رسیدن به این آبشار باید از مسجد سلیمان به سمت اندیکا حرکت کنید و پس از حدود 100 کیلومتر رانندگی به تالاب شیمبار خواهید رسید که سمت راست تالاب روستایی به نام روستای نگین قرار دارد. برای رسیدن به آبشار نگین باید از اولین فرعی وارد روستای نگین شوید و پس از حدود 30 دقیقه رانندگی در مسیر خاکی آبشار نگین در سمت راست جاده پدیدار خواهد شد. آب آبشار نگین از تالاب شیمبار سرچشمه می‌گیرد که در فصل زمستان علاوه بر زیبایی و سرسبزی فوق العاده منطقه حجم آب قابل توجهی را به دشت پایین دست خود سرازیر می‌کند. ارتفاع آبشار نگین حدود 15 متر می باشد.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

زمستان، بهار

مسیرهای دسترسی

جاده آسفالت مسجد سلیمان به اندیکا

وضعیت آنتن دهی

کامل

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

مسیر دسترسی به آبشار نگین

برای دسترسی به آبشار نگین باید از سمت مسجد سلیمان حدود 100 کیلومتر به سمت اندیکا رانندگی کرد. در مسیر خود از فاصله دور می توانید نظاره گر خروجی سد شهید‌عباس پور باشید و در ادامه پس از عبور از چندین تونل به پشت سد شهید عباس‌پور خواهید رسید که منظره زیبایی را ایجاد کرده است. در ادامه همچنین از روستای قلعه خواجه عبور خواهید کرد که می توانید از قبرستان قدیمی این روستا که دارای شیرهای سنگی جالبی می‌باشد دیدن کنید. تا انتها به تالاب شیمبار که سرچشمه آبشار نگین است برسید. سمت راست تالاب شیمبار روستایی به نام روستای نگین قرار دارد که در اولین فرعی باید وارد روستا شوید و پس از حدود 30 دقیقه رانندگی در جاده خاکی آبشار نگین را در سمت راست جاده خواهید دید.

مسیر کوهنوردی برای رسیدن به آبشار نگین

اگر از علاقه مندان به ورزش کوهنوردی و طبیعت گردی هستید می توانید قسمتی از مسیر را کوهپیمایی کنید و در مسیر با عبور از رودخانه، در ختان بلوط از بالای آبشار به سمت پایین آبشار فرود خواهید آمد. برای پیمودن مسیر کوهنوردی این آبشار حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت کوهپیمایی سبک خواهید داشت.

فصل مناسب بازدید از آبشار نگین

اواخر زمستان تا اوایل بهار مناسب ترین فصل برای بازدید از آبشار نگین می‌باشد.

زمستان

با توجه به سردسیری بودن منطقه و احتمال بارش برف و باران زیاد توصیه برای پیمایش های زمستانه حتما قبل از اجرای برنامه آب و هوار منطقه به طور دقیق و کامل چک شود

خواندن  اینجا منطقه‌ زراس خوزستان

بهار

در فصل بهار منطقه سرسبزی و زیبایی فراوانی دارد که آبشار نگین در فصل بهار به خصوص تعطیلات شروع سال جدید پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور خواهد بود

امکانات رفاهی اطراف آبشار نگین

مسیر از دسترسی به روستای نگین کاملا آسفالت می‌باشد. همچنین ابتدای روستای نگین اقامتگاه بزرگی با سوئیت هایی مجهز قرار دارد که می توانید در آنجا اقامت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *