ارجان گشت (پالیز گشت)

آبشار رمغان

اینجا آبشار رمقان استان فارس

آبشار رمقان در بخش کوهمره سرخی و در فاصله حدودا 70 کیلومتری از شیراز قرار دارد. آبشار رمقان، آبشاری بسیار زیبا و پرآبی با بیش از ۲۰ متر ارتفاع می‌باشد. این ابشار در میان انبوهی در درختان و در حاشیه رود دالکی قرار دارد. آب این آبشار از چشمه ابوالخیر سرچشمه میگیرد و پس از طی مسافتی این آبشار را تشیل می‌دهد.

توضیحات

مدت زمان لازم برای دیدن این مکان

1 روز

فصل مناسب سفر

بهار

مسیرهای دسترسی

جاده کوهمره سرخی به روستای سبوک

وضعیت آنتن دهی

کامل

نزدیک ترین شهرها

سایر شهرها

مسیر دسترسی به آبشار رمقان

اگر از سمت شیراز به سمت جنوب غرب یا جاده کازرون خارج شوید حدودا 15 کیلومتر بعد در سمت چپ جاده می‌توانید وارد فرعی کوهمره سرخی شوید و به سمت روستای سبوک حرکت کنید. بعد از طی مسافت حدود 45 کیلومتر به پل فلزی معروف که در نزدیکی آبشار است میرسید. بعد از پل وارد فرعی سمت چپ جاده شوید و ماشین خود را پارک کنید. پس از آن در حاشیه رودخانه و در جهت موافق آب حدود 30 دقیقه پیاد روی کنید. توجه داشته باشید آبشار در میان انبوهی از درختان پنهان شده است و تا زمانی که نزدیک به آن نشده اید قابل رویت نمی‌باشد. ابشار رمقان از صخره‌ای به ارتفاع بیش از ۲۰ متر به پایین می‌ریزد و همچنین در مسیر آبشار کوچک و کم آب دیگری هم وجود دارد که نباید آن را با آبشار اصلی اشتباه گرفت

فصل مناسب بازدید از آبشار رمقان

مناسب ترین فصل برای بازدید از آبشار رمقان فصل بهار و اردیبهشت ماه می‌باشد. اما با توجه به خوش آب و هوا بودنه منطقه در طول بهار و تابستان گردشگران زیادی را پذیرا می‌باشد.

ابشار از جریان رودخانه ای به نام شاه ابوالخیر پدید می‌آید و احتمالا در فصل تابستان به خصوص اواخر تابستان با توجه به کم آبی و استفاده از آب سرچشمه این آبشار احتمال خشک بودن آبشار وجود دارد.

خدمات رفاهی گردشگری آبشار رمقان

در طول مسیر سوپر مارکت و غذا خوری‌هایی قرار دارد که در صورت لزوم می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. اما در نزدیکی آبشار خدمات چندانی از جمله سرویس بهداشتی، و اقامتگاه وجود ندارد. با توجه به خوش آب و هوا بودن منطقه اگر قصد اقامت دارید می‌توانید با روستاییان جهت اقامت و اجاره خانه یا باغ در آنجا هماهنگ کنید.

خواندن  اینجا آبشار لوداب شهرستان کهگیلویه

نزدیک ترین مکان گردشگری به آبشار رمقان

در فاصله‌ی حدودا ۵ کیلومتری از آبشار رمقان، در نزدیکی روستای کره بس، دره یا همان تنگه بسیار زیبایی به نام تنگ دم اسبی قرار دارد. این مکان زیبا علی رغم زیبایی های بسیار زیادی که دارد مسیر رفت کمی طولانی و سختی را دارد اما مسیر بسیار زیبا و پرچالش و هیجانی را برای بازگشت پیش رو خواهید داشت.

پیشنهاد میکنم برای آشنایی با این منطقه زیبا این مطلب را از دست ندهید. تنگ دم اسبی

یک نظر

  1. متاسفانه هزینه ورودی آبشار رمقان رو خیلی زیاد کردند 😕

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *